Ερμηνεύοντας Γκάτσο…
Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά
(η έκφραση βέβαια ανήκει στον Λόρκα)
Στο Σείριο υπάρχουνε παιδιά
ποτέ δε βάλαν έγνοια στην καρδιά
δεν είδανε πολέμους και θανάτους
και πάνω απ’ τη γαλάζια τους ποδιά
φοράν τις Κυριακές τα γιορτινά τους
Τις νύχτες που κοιτάν τον ουρανό
ένα άστρο σαν φτερό θαλασσινό
παράξενα παιδεύει το μυαλό τους
τους φαίνεται καράβι μακρινό
και πάνε και ρωτάν το δάσκαλό τους
Αυτή τους λέει παιδιά μου είναι η γη
του σύμπαντος αρρώστια και πληγή
εκεί τραγούδια λένε γράφουν στίχους
κι ακούραστοι του ονείρου κυνηγοί
κεντάνε με συνθήματα τους τοίχους
Στο Σείριο δακρύσαν τα παιδιά
και βάλαν από κείνη τη βραδιά
μιαν έγνοια στη μικρούλα τους καρδιά
Εδώ δεν θα πρέπει να ερμηνεύσουμε το “δάκρυ” και την “έγνοια” των παιδιών του Σείριου για τη Γή αλλά για τον …Σείριο!
Ο Σείριος είναι στο ποίημα μια “επίπεδη” χωρίς αντιθέσεις κοινωνία όπου έχουν εκλείψει μεν τα δεινά των αντιθέσεων όπως οι πόλεμοι αλλά έχουν εκλείψει και “τα τραγούδια και οι στίχοι” και έχουν χαθεί τα “συνθήματα στους τοίχους”…
Δακρύζουν λοιπόν και αποκτούν “έγνοια” για τον Σείριο και “ζηλεύουν” την Γή όπου, παρα τα “δεινά”, υπάρχουν οι άνθρωποι ως “ακούραστοι του ονείρου κυνηγοί”…
ΓΙΑΤΙ ΤΙ ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΑΚΟΥΡΑΣΤΟΣ ΚΥΝΗΓΟΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ: “ΓΗΣ ΠΑΙΣ ΕΙΜΙ ΚΑΙ ΟΥΡΑΝΟΥ ΑΣΤΕΡΟΕΝΤΟΣ…ΓΕΝΟΣ ΟΥΡΑΝΙΟΝ”…
Σταθερά αντιδραστική και οπισθοδρομική (και) η Β-μια Εκπαίδευση!
Ενώ θα περίμενε κανείς η Εκπαίδευση να είναι το πιο προοδευτικό και δυναμικό τμήμα της κοινωνίας μας, έχει καταντήσει μια καθαρά αντιδραστική και οπισθοδρομική δύναμη, ένα “βαρίδι” της κοινωνίας…!
Θα πάρουμε το παράδειγμα της ψηφιακής υπογραφής:
ενώ έχει προχωρήσει παντού και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα στην Β-μια
(και όχι μόνο) Εκπαίδευση ΤΕΛΜΑΤΩΣΕ και δεν χρησιμοποιείται!
Και υπάρχουν και χειρότερα: διευθυντές και υποδιευθυντές σχολείων αλλά και οι περισσότεροι
εκπαιδευτικοί ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να χρησιμοποιούν το υπηρεσιακό του email για την επικοινωνία με την υπηρεσία!
Την ίδια στιγμή σε όλο τον ιδιωτικό τομέα και σε κάθε σοβαρή επιχείρηση ή και οργανισμό του δημοσίου χρησιμοποιείται το υπηρεσιακό email για την επίσημη επικοινωνία…
Και υπάρχουν και ακόμη χειρότερα: υπάρχουν και διευθυντές ή υποδιευθυντές σχολικών μονάδων που ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να υπογράψουν ακόμη και με την χειρόγραφη υπογραφή τους τα υπηρεσιακά έγγραφα; Είναι δυνατόν σε κάποιον να του ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ η πολιτεία θέση ευθύνης και να …μην υπογράφει;
ΚΑΙ (ΝΑΙ!) ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ: ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙ ΣΧΕΤΙΚΆ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΛΕΙΨΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΘΛΙΒΕΡΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ;
Στον π. Ανανία Κουστένη (†14-5-2021)
Γράφει ο Αρχιμ. Εφραίμ Τριανταφυλλόπουλος
Πρωτοσύγκελλος Ι. Μητρ. Σισανίου και Σιατίστης
Δὲ σὲ γνώρισα, σὲ ἄκουσα.
Δὲ σὲ εἶδα, σὲ διάβασα.
Κεῖνα τὰ κηρύγματά σου,
χαστούκι στὴν ἠθικιστικὴ ὑποκρισία,
τὸ φαρισαϊκὸ φτιασίδωμα,
θησαυρὸς
λόγου ἀνορθωτικοῦ,
ὑποστηρικτικοῦ, κατορθωτικοῦ τῆς ζωῆς.
Κεῖνο τὸ γλέντι τῆς Παλιγγενεσίας διαρκῶς παρόν,
τὸ Εἰκοσιένα,
μὲ τὰ χνῶτα τῶν Ἡρώων θαλπωρή μας.
Πρόταση ζωῆς μᾶς ἔκανες,
τῆς Μοναδικῆς.
Ξεκουράσου παπούλη,
παπᾶ μου πληγωμένε καὶ εὐωδιαστέ,
κορονο-στεφανωμένε κι ἐλόγου σου,
στὴν ἀγκαλιὰ τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας, τῶν ἁγίων
καὶ τοῦ Θοδωράκη τοῦ Κολοκοτρώνη ντέ,
ποὺ μὲ τὰ παλληκάρια του σὲ ὑποδέχονται
χίλιοι-καὶ νοματαῖοι
βαρώντας κλαρίνα τῆς Ἀλωνίσταινας καὶ τῆς Δημητσάνας!
Τὴν εὐχή σου νὰ ἔχουμε!
Εὐχαριστοῦμε τὸ Χριστό μας
ποὺ σὲ ἔστειλε
ραβασάκι τῆς ἀγάπης Του ἀνάμεσά μας.
Δροσίσου πλέον, Λέον τῶν ραδιοκυμάτων!
Προεξάρχον τῶν Ἐξαρχείων!
Βλαστάρι τῆς ματωμένης γῆς τῆς Ἀρκαδίας!
Ο Νιπτήρ
Ἡ τὸ ἄσχετον κρατοῦσα, καὶ ὑπερῷον ἐν αἰθέρι ὕδωρ, ἡ ἀβύσσους χαλινοῦσα,
καὶ θαλάσσας ἀναχαιτίζουσα, Θεοῦ σοφία,
ὕδωρ Νιπτῆρι βάλλει· πόδας ἀποπλύνει δὲ δούλων Δεσπότης.