Μια ρεαλιστική απεικόνιση, ή μια «φωτογραφία» του Αγίου Νικολάου, η οποία δείχνει το πως θα ήταν περίπου, όταν ζούσε ο Επίσκοπος Μύρων Νικόλαος, ο θαυματουργός, κατάφεραν να φτιάξουν Ρώσοι επιστήμονες.
Εξειδικευμένοι εγκληματολόγοι με ειδικές γνώσεις στον τομέα της ανάπλασης προσώπων έκαναν μετρήσεις στο κρανίο του Αγίου Νικολάου που βρίσκεται σε Ρωμαιοκαθολικό Ναό στο Μπάρι και με τη βοήθεια ειδικού λογισμικού έφεραν αυτό το αποτέλεσμα.
Δυστυχώς κανείς δεν μπορεί να μιλήσει με βεβαιότητα για το κατά πόσο έχουν πέσει «μέσα» οι επιστήμονες όμως η τεχνολογία που χρησιμοποιήθηκε θεωρείται ιδιαίτερα πρωτοποριακή.
Πριν απο αρκετά χρόνια, μια παρόμοια «φωτογραφία του Ιησού είχε κυκλοφορήσει σε ολόκληρο τον κόσμο, βασισμένη στο ίχνος του προσώπου από την Σινδόνη του Τορίνο.
Η παρουσίαση θα γίνει στο Πολιτιστικό Κέντρο του Γέρακα Αττικής του Δήμου Παλλήνης (οδός Κλειτάρχου και Αριστείδου, τηλ 210-66199370) την Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 6:00 μ.μ., με την παρουσία του Μητροπολίτου κ.κ. Νικολάου, ο οποίος θα προλογίσει το βιβλίο.
Οδεύοντας προς τα Χριστούγεννα και λίγο πριν ο “λαός ο καθήμενος εν σκότει και σκιά θανάτου” ιδεί
“ΦΩΣ ΜΕΓΑ”!
Ωδή α’
Χριστός γεννάται δοξάσατε• Χριστός εξ ουρανών απαντήσατε• Χριστός επί γης υψώθητε. Άσατε τω Κυρίω πάσα η γη, και εν ευφροσύνη, ανυμνήσατε λαοί, ότι δεδόξασται.
Έσωσε λαόν, θαυματουργών Δεσπότης,
Υγρόν θαλάσσης κύμα, χερσώσας πάλαι.
Εκών δε τεχθείς, εκ Κόρης τρίβον βατήν,
Πόλου τίθησιν ημίν• ον κατ’ ουσίαν,
Ίσόν τε Πατρί, και βροτοίς δοξάζομεν.
(Ο Χριστός γεννάται, δοξολογήσατε Αυτόν. Χριστός ο Θεός από τους ουρανούς κατέβη, προϋπαντήσατε Αυτόν. Χριστός πάνω στη γη φάνηκε, άνθρωποι υψωθήτε απ’ τα γήινα προς τα ουράνια. Όλοι οι λαοί της γης ψάλατε άσματα στον Κύριο και με ευφροσύνη υμνήσατε Αυτόν που είναι δοξασμένος.
Έσωσε ο Κύριός μας τον παλαιό καιρό τον Ισραηλίτικο λαό θαυματουργικά με το που μετέβαλε το υγρό κύμα της θάλασσας σε στεριά. Και τώρα πάλι με την εκούσια γέννησή Του από την Παρθένο, έκαμε ευκολοδιάβατο σε μας το δρόμο για τον Ουρανό. Αυτόν λοιπόν, που είναι στην ουσία ίσος και με τον Θεό Πατέρα ως Θεός και με μας τους ανθρώπους, δοξολογούμε.)
Ωδή γ’
Τω προ των αιώνων, εκ Πατρός γεννηθέντι αρρεύστως Υιώ, και επ’ εσχάτων εκ Παρθένου, σαρκωθέντι ασπόρως, Χριστώ τω Θεώ βοήσωμεν• Ο ανυψώσας το κέρας ημών, Άγιος ει Κύριε.
Νεύσον προς ύμνους, οικετών ευεργέτα,
Εχθρού ταπεινών, την επηρμένην οφρύν,
Φέρων τε παντεπόπτα, της αμαρτίας
Ύπερθεν ακλόνητον, εστηριγμένους,
Μάκαρ μελωδούς, τη βάσει της πίστεως.
( Στον Υιό του Θεού, που προαιώνια γεννήθηκε, χωρίς να μεταβληθεί η ουσία του, από τον Θεό Πατέρα και που στις έσχατες ημέρες πήρε και την ανθρώπινη σάρκα από την Παρθένο Μαρία, χωρίς σπέρμα ανδρός, στον Χριστό τον Θεό ας αναφωνήσουμε:
Κύριε, Συ, που ανύψωσες και μεγάλυνες τη δύναμή μας, είσαι άγιος.
Θεέ, ο ευεργέτης μας, προσδεξε με συμπάθεια τους ύμνους των δούλων Σου, ταπεινώνοντας της αλαζονική έπαρση του εχθρού-διαβόλου και απαλλάσσοντας τους υμνητές Σου, μακάριε παντεπόπτη, από την αμαρτία, ακλόνητα στηριγμένους στο θεμέλιο της πίστεως)
Ωδή δ’
Ράβδος εκ της ρίζης Ιεσσαί, και άνθος εξ αυτής, Χριστέ, εκ της Παρθένου ανεβλάστησας, εξ όρους ο αινετός, κατασκίου δασέος• ήλθες σαρκωθείς εξ απειράνδρου, ο άυλος και Θεός. Δόξα τη δυνάμει Σου Κύριε.
Γένους βροτείου, την ανάπλασιν πάλαι,
Άδων προφήτης, Αββακούμ προμηνύει,
Ιδείν αφράστως, αξιωθείς τον τύπον•
Νέον βρέφος γαρ, εξ όρους της Παρθένου,
Εξήλθε λαών, εις ανάπλασιν Λόγος.
(Από το γένος του Ιεσσαί βλάστησε κλαδί, η Παρθένος, και απ’ αυτήν ως άνθος βγήκες Χριστέ. Ήρθες Συ ο άυλος Θεός, που απ’ όλους δοξάζεσαι και σαρκώθηκες από την κόρη που δεν είχε έρθει σε σαρκική συνάφεια με άνδρα, σαν από βουνό με βαθύσκιωτο αδιαπέραστο δάσος. Δόξα γι’ αυτό στη δύναμή Σου, Κύριε.
Την αναγέννηση του ανθρωπίνου γένους προφητεύει ψάλλοντας τον παλαιό καιρό ο προφήτης Αββακούμ, όταν αξιώθηκε να δει, με τρόπο ακατανόητο, αυτήν νοερά. Γιατί πράγματι παράδοξο βρέφος, ο Λόγος του Θεού, βγήκε από το κατάσκιο βουνό, την Παρθένο, για να αναγεννήσει την ανθρωπότητα)
Ωδή ε’
Θεός ων ειρήνης, Πατήρ οικτιρμών, της μεγάλης βουλής Σου τον Άγγελον, ειρήνην παρεχόμενον, απέστειλας ημίν• όθεν θεογνωσίας, προς φως οδηγηθέντες, εκ νυκτός ορθρίζοντες, δοξολογούμέν Σε, Φιλάνθρωπε.
Εκ νυκτός έργων, εσκοτισμένης πλάνης,
Ιλασμόν ημίν, Χριστέ τοις εγρηγόρως,
Νυν Σοι τελούσιν, ύμνον ως ευεργέτη,
Έλθοις πορίζων, ευχερή τε την τρίβον,
Καθ’ ην ανατρέχοντες, εύροιμεν κλέος.
(Θεέ μας που είσαι Θεός της ειρήνης και φιλάνθρωπος Πατέρας, μας έστειλες τον Υιόν Σου τον Μονογενή, Αγγελιοφόρο της μεγάλης και προαιώνιας απόφασής Σου, που προσφέρει σε μας την ειρήνη με Σένα. Γι’ αυτό κι εμείς, τα έθνη, που από την πλάνη οδηγηθήκαμε στο φως της γνώσεως του αληθινού Θεού, από το σκοτάδι της ασέβειας, που βρισκόμαστε πριν, τώρα, στη χαραυγή της νέας ζωής της πίστεως, Σε δοξολογούμε, φιλάνθρωπε Κύριε.
Σε εμάς, τους σκοτισμένους απ’ τα ζοφερά έργα της πλανεύτρας αμαρτίας, τώρα που αναμέλπουμε με πλήρη συναίσθηση ύμνο σε Σένα ως ευεργέτη Χριστέ, έλα προσφέροντας την εξιλέωση και καθιστώντας εύκολο το δρόμο της αρετής, πάνω στον οποίο τρέχοντας, άμποτε να βρούμε τη δόξα του Ουρανού.)
Ωδή ς’
Σπλάγχνων Ιωνάν, έμβρυον απήμεσεν, ενάλιος θηρ, οίον εδέξατο• τη Παρθένω δε, ενοικήσας ο Λόγος, και σάρκα λαβών, διελήλυθε φυλάξας αδιάφθορον• ης γαρ ουχ υπέστη ρεύσεως, την τεκούσαν κατέσχεν απήμαντον.
Ναίων Ιωνάς, εν μυχοίς θαλαττίοις,
Ελθείν εδείτο, και ζάλην απαρκέσαι.
Νυγείς εγώ δε, τω τυραννούντος βέλει,
Χριστέ προσαυδώ, τον κακών αναιρέτην,
Θάττον μολείν Σε, της εμής ραθυμίας.
(Από τα σπλάχνα του το θαλάσσιο κήτος σαν έμβρυο απέβαλε τον Ιωνά σώο και αβλαβή, όπως τον δέχτηκε. Το ίδιο και ο Μονογενής Λόγος του Θεού, αφού κατοίκησε στην κοιλιά της Παρθένου και πήρε σάρκα, πέρασε από την πανάχραντη μήτρα της, διαφυλάξας αυτή αδιάφθορη. Πράγματι επειδή δεν συνέβη μεταβολή στη μήτρα αυτή που Τον γέννησε, παρθένο τη διατήρησε.
Ο προφήτης Ιωνάς μέσα στο βυθό της θάλασσας παρακαλούσε να έρθει σε Εσένα Κύριε και να του απομακρύνεις τη ζάλη και τον κίνδυνο του θανάτου. Εγώ όμως, πληγωμένος από το βέλος του τυράννου-διαβόλου απευθύνομαι σ’ Εσένα τον καταλύτη των κακών, Χριστέ, όσο πιο γρήγορα να έρθεις σε μένα, προτού με κυριεύσει η ραθυμία μου.)
Ωδή ζ’
Οι Παίδες, ευσεβεία συντραφέντες, δυσσεβούς προστάγματος καταφρονήσαντες, πυρός απειλήν ουκ επτοήθησαν, αλλ’ εν μέσω της φλογός, εστώτες έψαλλον• Ο των πατέρων, Θεός ευλογητός ει.
Τω παντάνακτος, εξεφαύλισαν πόθω,
Άπλητα θυμαίνοντος, ηγκιστρωμένοι,
Παίδες τυράννου, δύσθεον γλωσσαλγίαν•
Οις είκαθε πυρ, άσπετον τω Δεσπότη,
Λέγουσιν• Εις αιώνας ευλογητός ει.
(Οι Τρεις άγιοι Παίδες, που ανατράφηκαν με την ευσέβεια στο Θεό, περιφρόνησαν την ασεβή βασιλική διαταγή και δεν τρόμαξαν από την απειλή της φωτιάς, αλλά, ενώ στέκονταν μέσα στις φλόγες, έψελναν, Συ, ο Θεός των Πατέρων μας, είσαι άξιος να υμνείσαι.
Από τον πόθο και την αγάπη του παμβασιλέως Θεού κυριευμένοι οι Τρεις Παίδες, περιφρόνησαν την ασεβή βλασφημία του τυράννου, ασυγκράτητα οργισμένου εναντίον τους. Γι’ αυτό υποχώρησε η σφοδρή φωτιά μπροστά σ’ αυτούς, που στον Δεσπότη Θεό έψελναν, ευλογημένος είσαι στους αιώνες)
Ωδή η’
Θαύματος υπερφυούς η δροσοβόλος, εξεικόνισε κάμινος τύπον• ου γαρ ους εδέξατο φλέγει νέους, ως ουδέ πυρ της Θεότητος, Παρθένου ην υπέδυ νηδύν• διο ανυμνούντες αναμέλψωμεν• Ευλογείτω, η κτίσις πάσα τον Κύριον, και υπερυψούτω, εις πάντας τους αιώνας.
Μήτραν αφλέκτως, εικονίζουσι Κόρης,
Οι της παλαιάς, πυρπολούμενοι νέοι,
Υπερφυώς κύουσαν, εσφραγισμένην.
Άμφω δε δρώσα, θαυματουργία μια,
Λαούς προς ύμνον, εξανίστησι Χάρις.
(Το υπερφυσικό θαύμα της ενανθρωπήσεως του Θεού, προεικόνιζε εκείνη η κάμινος στη Βαβυλώνα που ανέδιδε δροσιά, γιατί δεν κατέκαυσε τους νέους που ρίχτηκαν μέσα σ’ αυτή, όπως και το πυρ της Θεότητος δεν κατέκαυσε την κοιλία της Παρθένου μέσα στην οποία ήρεμα εισχώρησε, γι’ αυτό και εμείς ας ψάλλουμε αναφωνώντας, όλα τα δημιουργήματα υμνείτε τον Κύριο και υψώνετε Αυτόν υπεράνω κάθε ανθρωπίνου μεγαλείου σ’ όλους τους αιώνες.
Οι Τρεις Νέοι της Παλαιάς Διαθήκης, που μέσα στο καμίνι της φωτιάς πυρπολούνταν χωρίς να καίγονται, προεικονίζουν τη μήτρα της Κόρης, που με υπερφυσικό τρόπο κυοφόρησε τον Χριστό παραμένοντας σφραγισμένη (Παρθένος). Αυτή η χάρη του Θεού, που ενήργησε με μια θαυματουργική δύναμη τα δύο αυτά θαύματα, διεγείρει τους πιστούς σε δοξολογία)
Ωδή θ’
Μεγάλυνον ψυχή μου, την Τιμιωτέραν, και ενδοξοτέραν, των άνω στρατευμάτων.
Μυστήριον ξένον, ορώ και παράδοξον• ουρανόν το σπήλαιον• θρόνον, χερουβικόν την Παρθένον• την φάτνην χωρίον, εν ω ανεκλίθη ο αχώρητος, Χριστός ο Θεός• ον ανυμνούντες μεγαλύνομεν.
Στέργειν μεν ημάς, ως ακίνδυνον φόβω,
Ράον σιωπήν• τω πόθω δε Παρθένε,
Ύμνους υφαίνειν, συντόνως τεθηγμένους,
Εργώδές εστιν• αλλά και Μήτηρ σθένος,
Όση πέφυκεν, η προαίρεσις δίδου.
(Παράδοξο και ακατανόητο θαύμα ατενίζω. Το σπήλαιο λαμπρό ουρανό, την Παρθένο θρόνο Χερουβικό, τη φάτνη τόπο όπου αναπαύτηκε ο Χριστός, που ως Θεός δεν περιορίζεται σε υλικό χώρο. Αυτόν λοιπόν ανυμνώντας εμείς οι πιστοί δοξάζουμε με μεγάλη δόξα.
Το ν’ αρκεστούμε από φόβο στη σιωπή, που είναι κάτι ακίνδυνο, είναι πιο εύκολο για μας, ενώ το να συνθέτουμε για Σένα, Παρθένε, ύμνους τεχνουργημένους αρμονικά, παρασυρμένοι από τον πόθο για Σένα, είναι επίπονο και επικίνδυνο. Αλλά Εσύ, Μητέρα, δίνε μας τόση δύναμη όση είναι η προαίρεσή μας (για να σε υμνήσουμε)
Η Ελλάδα κατατάσσεται στην προτελευταία 27η θέση το 2018, όπως και το 2017, μεταξύ των 28 κρατών μελών της ΕΕ στο Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (Digital Economy and Society Index-DESI), ο οποίος αξιολογεί την ψηφιοποίηση κάθε χώρας, όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Τα 5 κριτήρια της αξιολόγησης
Ο δείκτης αξιολογεί τις χώρες με βάση πέντε κριτήρια: συνδεσιμότητα, ανθρώπινο κεφάλαιο (χρήση διαδικτύου, ψηφιακές δεξιότητες πολιτών), χρήση διαδικτυακών υπηρεσιών, ενσωμάτωση ψηφιακής τεχνολογίας (σε επιχειρήσεις, ηλεκτρονικό εμπόριο κ.α.) και ψηφιακές δημόσιες υπηρεσίες (ηλεκτρονική διακυβέρνηση).
Όπως επισημαίνεται στην έκθεση,, «τα τελευταία έτη η Ελλάδα δεν έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο σε σύγκριση με άλλα κράτη μέλη της ΕΕ. Στο παρελθόν έτος η πρόοδος ήταν κατά τι πιο αργή από τον μέσο όρο της ΕΕ». Στην τελευταία θέση του δείκτη βρίσκεται η Ρουμανία και στην πρώτη η Δανία.
«Χαμηλές οι επιδόσεις»
Η Ελλάδα ανήκει στην ομάδα των χωρών με χαμηλές επιδόσεις. Όσον αφορά τη συνδεσιμότητα, χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία 28η θέση και η μετάβασή της στις γρήγορες σταθερές ευρυζωνικές συνδέσεις είναι πιο αργή απ’ ό,τι σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ (διείσδυση 69%).
Όσον αφορά τις κινητές ευρυζωνικές υπηρεσίες, θετική εξέλιξη θεωρείται ότι η κάλυψη 4G αυξήθηκε στην Ελλάδα (στο 88%) και σήμερα πλησιάζει τον μέσο όρο της ΕΕ (91%). Από την άλλη, η Ελλάδα έχει σχεδόν μηδενική κάλυψη και διείσδυση ευρυζωνικών επικοινωνιών υπερυψηλής ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.
Χρειάζονται επενδύσεις
Αναφέρεται ακόμη ότι «η Ελλάδα υστερεί αισθητά σε σχέση με τους στόχους του ψηφιακού θεματολογίου για την Ευρώπη που καθορίζονται στην ευρυζωνική στρατηγική. Προκειμένου να καλυφθεί το χάσμα με τα άλλα κράτη μέλη, πρέπει να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για ιδιωτικές επενδύσεις και για άμεση αποδέσμευση δημόσιων χρηματοδοτικών πόρων».
To αθρώπινο κεφάλαιο
Στο ψηφιακό ανθρώπινο κεφάλαιο η Ελλάδα κατατάσσεται 26η. Αναφέρεται ότι οι επιδόσεις της είναι αρκετά χαμηλότερες από τον μέσο όρο της ΕΕ, αλλά σημειώνει πρόοδο. Το 2017, το ποσοστό του ελληνικού πληθυσμού που χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο σε τακτική βάση (67%), ήταν από τα χαμηλότερα μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών (μέσος όρος ΕΕ 81%).
Ο αριθμός των ατόμων που διαθέτουν τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων, έχει μείνει στάσιμος στο 46% και η Ελλάδα παραμένει κάτω του μέσου όρου της ΕΕ (57%). Η χώρα μας εξακολουθεί να έχει το χαμηλότερο ποσοστό ειδικών Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών-ΤΠΕ (1,4%) στην ΕΕ, ενώ εξακολουθεί να πάσχει και από «διαρροή εγκεφάλων».
Υστερούμε στα βασικά
Η έκθεση που συνοδεύει το δείκτη DESI, τονίζει ότι «η αντιμετώπιση της έλλειψης ειδικών ΤΠΕ είναι ζωτικής σημασίας για τη στήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η χρήση των ΤΠΕ είναι αναγκαία σε πάνω από το 90% των θέσεων εργασίας. Το χαμηλό ποσοστό ατόμων με τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες μπορεί να δράσει ανασταλτικά για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας».
Πιό ενεργοί στο internet
Στον υποδείκτη διαδικτυακών υπηρεσιών η Ελλάδα κατατάσσεται 22η και οι Έλληνες κρίνονται ενεργοί χρήστες των διαδικτυακών υπηρεσιών. Στις περισσότερες online δραστηριότητες οι Έλληνες κάνουν μεγαλύτερη ή ίδια χρήση του διαδικτύου σε σχέση με την Ευρώπη εν γένει.
Κάτω του μέσου όρου
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, παρόλο που όλο και περισσότεροι Έλληνες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν διαδικτυακές τραπεζικές υπηρεσίες (36% το 2017 σε σύγκριση με 28% το 2016), το ποσοστό παραμένει πολύ κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ (61%). Το ίδιο παρατηρείται και για στις αγορές μέσω διαδικτύου, που παραμένουν στάσιμες στο 45% των χρηστών του διαδικτύου.
Την πρόεδρο της Εστονίας την έφερε στην Ελλάδα πρόσφατα ο ΠτΔ Π. Παυλόπουλος! ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ του Προέδρου μας μήπως και μάθουμε κάτι από κράτη που είναι ΠΟΛΥ ΜΠΡΟΣΤΑ στις ψηφιακές υπηρεσίες του δημοσίου. Εμείς είχαμε από καιρό βέβαια προβάλλει το “φαινόμενο” Εστονία (Δείτε ΕΔΩ)
“Even though there are only a little over a million of us, thanks to Estonia’s capabilities, we can make ten million payments, perform ten million requests and sign ten million contracts in just ten minutes. Even ten times larger states cannot beat us. But the good news is that it is possible to join our exclusive club of digitally empowered citizens.”
Kersti Kaljulaid
President of Estonia
“Ακόμη κι αν είμαστε μόνο λίγο πάνω από ένα εκατομμύριο (σε πληθυσμό), χάρη στις δυνατότητες της Εστονίας, μπορούμε να κάνουμε 10 εκατομμύρια πληρωμές, να ικανοποιήσουμε 10 εκατομμύρια ηλεκτρονικές εντολές και να υπογράψουμε 10 εκατομμύρια (ψηφιακά) συμβόλαια σε μόλις 10 λεπτά. Ακόμη και 10 φορές μεγαλύτερες χώρες από εμάς δεν μπορούν να μας ξεπεράσουν σε αυτό. Τα καλά νέα όμως είναι ότι είναι δυνατόν (και εσύ) να ενταχθείς στο κλάμπ των ψηφιακών πολιτών μας”
Αυτά έλεγε η Kersti σχετικά με την “ψηφιακή υπηκοότητα” που προσφέρει η Εστονία. Σήμερα η Εστονία έχει 10-15 εκατομμύρια ψηφιακούς πολίτες…
Ευτυχισμένη και ΠΕΡΗΦΑΝΗ Πρόεδρος ενός ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΟΥ (νέου) Κράτους!
Φτιάξαμε ένα σύστημα ηλεκτρονικών εγραφών των μαθητών στα λύκεια της χώρας(γιατί όχι και στα δημοτικά-γυμνάσια;) : μέχρι εδώ καλά.
Έλα όμως που φτιάξαμε τις ηλεκτρονικές εγγραφές των μαθητών ενω ΔΕΝ φτιάξαμε την “ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ” των μαθητών που θα συγκεντρώνει τις βασικές πληροφορίες για τον μαθητή (π.χ. ΑΜΚΑ, διεύθυνση, κηδεμόνας κλπ). Άρα γεμίσαμε τον τόπο με “διάσπαρτη” και πολλές φορές αντιφατική πληροφορία: άλλη στους δήμους, άλλη στο TAXIS, άλλη στο myschool…Ο ορισμός του ΧΑΟΥΣ δηλαδή! Αφήστε που το σύστημα του e-egrafes είναι έξω από το κύριο εργαλείο διοίκησης του σχολείου του myschool (γιατί άραγε;)…
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ …ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ ΣΤΟ ΟΛΟ ΣΥΣΤΗΜΑ!
ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΕΓΓΕΝΗ “ΔΥΣΚΟΛΙΑ” ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΕΕΣ (ΤΩΡΑ ΠΑΛΙΕΣ!) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ, ΣΤΗΝ ΨΗΦΑΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΛΠ ΚΛΠ..